Hamam

Måste bara berätta om en häftig sak som vi gjorde igår (första dagen här)! Det kallas hamam (turkiskt bad) och innebär att man tar bort allt gammalt skit från kroppen, döda hudceller. Det börjar med att man får gå in i ett rum som är en stor ångbastu. Sedan får man ligga på en stor platta och bli skrubbad och samtidigt får man lite massage. Efter det får man en ansiktsmask och sedan massage med olja i 30 minuter.

Självklart finns det andra typer av program också men vi valde detta och det var underbart! Kostade runt 200 kr och pågick i 1,5 h. Det är något man måste testa när man åker till Turkiet, gärna första dagen så att allt försvinner.

Jag tyckte att det var jätteskönt, trots hon jag fick som skulle ta hand om mig. Hon var en kraftig liten kvinna som började sjunga jättehögt när hon kom in i rummet. Sedan kittlade hon mig under fötterna och kallade mig baby. Hon la också mitt huvud i hennes tuttar när hon skulle tvätta mitt hår! Det var lite skumt, men hon masserade bra iaf haha. Puss Bea






Kommentarer
Postat av: Anonym

Så härligt! Hoppas ni har de bäst! kramar Frida

2011-08-19 @ 14:30:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0